www.adhdnetwerk.nl > Column > Column archief
VRAAGBAAK VAN DE MAAND
STEL EEN VRAAG AAN ...

Dinemarie Teunissen (kinderen/jeugd)
Nannet Buitelaar - secretaris (volwassenen)
Sanne Vink (psycholoog)
ADHDGLOSSY

Door: Suzan Otten-Pablos

 

Ergens in november vorig jaar had ik met mijn collega en vriendin een telefonische brainstormsessie. Dat hebben we wel vaker, maar deze keer kwam het idee van een ADHDGLOSSY voorbij. Want hoe geweldig zou het zijn om zelf een fris en eigentijdse glossy over ADHD te maken? Een magazine waarin kennis, humor en emotie de drie belangrijkste pijlers zouden zijn?

 

Omdat ons motto is dat niets onmogelijk is bleef het niet bij een idee. En dat moest ook niet, want daar was dit idee echt veel te leuk voor. Impulsief plaatste ik daarom, zonder met mijn collega en vriendin te overleggen, een oproep op Twitter. En als er iets is dat bij impulsiviteit hoort is het dat je de gevolgen op het moment van je actie niet overziet. Dat was ook hier het geval. Mijn mailbox ontplofte en de wereld stond vanaf dat moment volledig op zijn kop.

 

We zochten redactieleden en input voor het magazine. En halverwege maart werden we zelfs een stichting met de naam SUZAN!¡, waarbij de uitroeptekens staan voor 'uitgesproken anders'. En zo werken we - als redactie - ook. Vol passie, overgave en bezieling, van deadline naar deadline. Het is nu juni, ruim een half jaar na mijn impulsieve oproep op Twitter, en de voorverkoop van hét ADHD lifestylemagazine van Nederland is bijna een feit.

 

De vormgevers leggen op dit moment de laatste hand aan de teaser. Naar verwachting is die bijna klaar. We kijken hier erg naar uit, want we willen mensen heel graag iets laten zien van die fantastische glossy. Het blad wordt op 10 oktober, de dag van de psychische gezondheid, gelanceerd, maar we willen mensen alvast graag een inkijkje geven. Op het moment dat de teaser online gaat start ook de voorverkoop. Mensen hebben dan de mogelijkheid om de SUZAN!¡ alvast te bestellen en verzekerd te zijn van een exemplaar. Betalen gaat via iDeal en de uitgever zal het blad op het afgesproken tijdstip verzenden.

 

Wat we ook al kunnen melden is dat we hebben besloten om geen advertenties in het blad te plaatsen en dit is in de bladenwereld echt uniek. Mensen kunnen dus uitkijken naar 160 pagina's kennis, humor en emotie. Kortom: een magazine zonder reclame en boordevol inhoudelijke informatie. Een magazine waarmee we mensen openhartig willen informeren over het onderwerp ADHD. Op een manier die aanspreekt, maar ook op een manier die het onderwerp recht doet. Integer en veelzijdig. Maar ook anders en een tikkeltje eigenwijs.

 

Het idee, dat begon als een gedachtenkronkel, bezorgt ons inmiddels een dagtaak. En daar ben ik best trots op. Nieuwe tijden vragen nou eenmaal om nieuwe dingen en ons magazine zal in deze behoefte gaan voorzien. Het frisse en eigentijdse magazine komt er dankzij alle mensen die belangeloos meewerken uit betrokkenheid bij het onderwerp en bij de doelgroep. Mensen die, net als ik, de noodzaak inzien van een positieve beeldvorming omtrent ADHD.

 

Hopelijk bereikt deze ADHDGLOSSY veel mensen met én zonder ADHD, maar vindt het blad ook zijn weg naar de vele wachtkamers, scholen, werkgevers, opa’s en oma’s, politiek Den Haag en naar jou. Bestel het magazine daarom alvast in de voorverkoop en help ons om op deze manier een nog groter draagvlak te krijgen. Alvast bedankt!

 

Kijk voor meer informatie over het project, maar ook over de voorverkoop, op www.adhdlifestylemagazine.nl


Klik hier voor de teaser !

03/06/2013


ADHD NETWERK BESTUUR
Els van den Ban - voorzitter Derk Birnie - vice-voorzitter Nannet Buitelaar - secretaris Sanne Vink - penningmeester
Dinemarie Teunissen Miriam Wauters Denise Bijlenga Carien Smeets

SITEMAP   COLOFON   DISCLAIMER