www.adhdnetwerk.nl > Column > Column archief
VRAAGBAAK VAN DE MAAND
STEL EEN VRAAG AAN ...

Dinemarie Teunissen (kinderen/jeugd)
Nannet Buitelaar - secretaris (volwassenen)
Sanne Vink (psycholoog)
DROMEN

Door: Suzan Otten-Pablos

 

Maandenlang hebben we er, met ons team, keihard aan gewerkt. En afgelopen donderdag, 10 april 2014, was het zover: de release van de tweede SUZAN!¡, hét ADHD lifestylemagazine van Nederland!

 

Het begon anderhalf jaar geleden met zomaar een gedachte. Hoe geweldig zou het zijn om een fris en eigentijds magazine over ADHD te maken? Een magazine waarin kennis, humor en emotie de drie belangrijkste pijlers zouden zijn? Impulsief plaatste ik een oproep op Twitter. En als er iets is dat bij impulsiviteit hoort is het dat je de gevolgen, op het moment van je actie, niet overziet. Dat was hier duidelijk het geval: ik kwam in een soort achtbaan terecht, mijn mailbox ontplofte en heel veel mensen vonden het idee leuk.

 

Werk aan de winkel! In de maanden die volgden hielpen veel mensen mee om dit waanzinnige project groter dan groot te maken. Het bestuur, de redactie, de vormgevers, de fotografen, de deskundigen en de ervaringsdeskundigen. Maar ook de sponsoren en de gulle gevers. Het was werkelijk fantastisch. En een jaar na mijn eerste impulsieve oproep op Twitter werd ons magazine, op 10 oktober 2013, gelanceerd in een bomvol Beatrixgebouw van de Jaarbeurs in Utrecht.

 

De reacties op de eerste uitgave waren overweldigend. Het was ons gewoon echt gelukt om een magazine te maken waarmee we mensen openhartig informeren over het onderwerp ADHD. Op een manier die aanspreekt, maar ook op een manier die het onderwerp recht doet. Integer en veelzijdig. Maar ook anders en een tikkeltje eigenwijs. Tegelijkertijd realiseerden we ons dat ADHD ongelofelijk complex is en dat alles niet in één blad past. Ook al waren het 160 pagina’s. We droomden daarom over een nummer 2.

 

Wat waren we trots dat onze droom was uitgekomen. Trots op alle mensen die geheel belangeloos aan het eerste nummer hadden meegewerkt uit betrokkenheid bij het onderwerp en bij de doelgroep. Al deze mensen zagen net als ons de noodzaak in van een positieve beeldvorming omtrent ADHD. Of zoals Malou van Hintum tijdens haar presentatie op de lancering zei: "het beste antwoord op kolderen in de media: Negeren en Presenteren. Precies wat de adhdglossy doet!"

 

En dit wilden we blijven doen. Veel tijd om, na de lancering, rustig adem te halen was er dus ook niet. We moesten weer aan de bak. Onderwerpen zoeken en mensen benaderen. Interviewen, teksten schrijven, redigeren en nog heel veel meer. En het lukte. Nummer 2 stond binnen no-time weer vol met prachtige, ontroerende en inspirerende verhalen van bijzondere mensen met én zonder ADHD.

 

In een artikel van Kis It Forward staat het treffend: "Niets is wat het lijkt." En als je weet hoe je moet kijken, kan iedereen het zien. Charly Luske zegt in het tweede nummer: "Focus op je pluspunten. Wat kan je goed? Maak gebruik van die hyperfocus en maak die nadelen positief!" En in het artikel over Hoezo Anders staat: "Niets houdt mij tegen om mijn dromen waar te maken!" En zo is het! Met deze insteek wordt het volgende nummer van de SUZAN!¡, en alle nummers die nog gaan volgen, gegarandeerd een groot succes.

 

De SUZAN!¡ is te bestellen via de bestelpagina op www.adhdlifestylemagazine.nl


14/04/2014


ADHD NETWERK BESTUUR
Els van den Ban - voorzitter Derk Birnie - vice-voorzitter Nannet Buitelaar - secretaris Sanne Vink - penningmeester
Dinemarie Teunissen Miriam Wauters Denise Bijlenga Carien Smeets

SITEMAP   COLOFON   DISCLAIMER